Vappu perinteemme höyryveturilla ajamisen, makkaran grillauksen ja hirvikeiton syöminen on ollut erittäin suosittu perhejuhla jo useiden vuosien ajan. Ihmisiä on tullut ympäri Suomea matkustamaan junalla ja syömään, kuuntelemaan musiikkia ja seurustelemaan niiden noin 1500-2000 ihmisen kanssa, jotka vierailevat asema-alueella keskimäärin 1 toukokuuta.

On niin hauska seurata, kuinka perinne jatkuu useiden sukupolvien ajan. Monet isovanhemmat,  tulevat sinne lastenlastensa kanssa ja perhejuhla on tosiasia!

VappuJuhla Kovjoen asemalla alkoi jo vuonna 1987, kun uuteen rautatiehen lyötiin ensimmäinen kiskonaula. Siitä lähtien ihmiset ovat tehneet ”pyhiinvaelluksen” joka vuosi juhlimaan kevättä kanssamme.

Kyseessä on suuri perhejuhla, joka houkuttelee paljon kävijöitä ja sellaisen tapahtuman toteuttamiseen tarvitaan paljon henkilöitä auttamaan. Meillä on yleensä noin 60 talkootyöntekijää vapputapahtumassa. Kaikki nämä ihmiset ovat kullan arvoisia!! Emme olisi voineet järjestää perhejuhlia ilman heitä.

Juhlapäivän päivän aikana voit syödä lättyjä, grillimakkaraa, hirvenlihakeittoa, vohveleita ja tietysti kahvia, pullaa ja jäätelöä. Kaikki ruoka on paikallisesti tuotettua ja valmistettu suurella rakkaudella! !

Alueella on ohjelmaa musiikin, puheiden ja tanssin muodossa. Meillä on alueella esiintymislava, jossa voit istua ja seurata ohjelmaa samalla kun syöt lättysi kerman ja hillon kanssa. Ohjelma alkaa klo 13.00 ja kestää klo 15.00 asti

Valitettavasti emme järjestä tapahtumaa 1.5.2022, mutta tervetuloa vierailemaan heinäkuun aikana, jolloin meillä on ajopäivä joka sunnuntai klo 14-17!