0-4-0 Henschel & Son, Tyskland                  22670/1935

 

Ab Pargas Kalk, Parainen 1935-1975

Museorautieyhdistys 1975 -)

Kuva: Vaunut .org

http://vaunut.org/kuva/24072 

 

0-4-0 Hannoversche Maschinenbau Ag HANOMAG, Saksa                                                  8423 / 1920

 

Åbo Kraft Ab, Turku 1920-1924

Oy Nokia Ab, Nokia 1924-1968

Tamperen teknisen museo 1968 -2015

Sama höyryveturi, mutta ensimmäinen kuva näyttää miltä veturi näytti Nokialla ja toisessa kuvassa veturi on ruosteinen eikä siinä ole ohjaamoa.

0-4-0 Merkische Lokomotiv-Fabrik, Berlin-Schlachtensee,  Tyskland                       335/1898

Ohme Freden, Düsseldorf (Saksa)           Vattenfall (Ruotsi)  PK4/CF7  1912-1945 ?

Kemin kaupunki 1945-1986                    Nykarleby Jernväg 1986 -)

 

 

Krauss 0-4-0WT 4283 1900

Lokomotivfabrik Krauss & Co München & Lintz

OY Kaukas AB  Lauritsala 1900-1949

Karjalankosken rautatie (Juantehdas OY) 1949 - 1958

Karjalankosken rautatie purettiin ja veturi siirrettiin varastoon vuosina 1958-1969. Vuonna 1969 paikallinen lionsklubi kunnosti veturin ja siitä tuli näyttelyveturi Juankoskella. Veturi seisoi siellä 20 vuotta.

Vuonna 1989 kaksi harrastajaa aloitti perusteellisemman remontin, valitettavasti toinen harrastajista menehtyi liikenneonnettomuudessa jonka jälkeen veturin osat on säilytetty Rautatiemuseon varastossa Hyvinkäällä. Vuonna 2021 veturi lahjoitettiin Kovjoen Nykarleby Jernvägille.

Piirustus veturin tulistimella varustetusta höyrykattilasta.